Monday 7 May 2018

#Common verbs 11 ~ 20

Hello!!!
Did you check my previous post '100 common japanese verbs?
100 Common verbs
Since you expand your vocabulary you wanna use them, don't you?
In these posts, I'm gonna give you some example sentences and exercises using verbs from previous my post.
Let's practice together :)






  1. to come        来る(kuru)
  2. to arrive          着く(tsuku)
  3. to pass          渡す(watasu)
  4. to put         置く(oku)
  5. to stay           滞在する(taizai suru)
  6. to believe         信じる(sinjiru)
  7. to carry                  運ぶ(hakobu)
  8. to find           見つける(mitukeru)
  9. to look for        探す(sagasu)
  10. to call         呼ぶ(yobu)

 ・Conjugation table
   活用
conjugation
動詞の原形 現在形  過去形  現在進行形 過去進行形
infinitive  present tense  past tense  continuous  past continuous
1.来る   来ます    来ました   来ています   来ていました
2.着く   着きます   着きました  着いています  着いていました
3.渡す   渡します   渡しました  渡しています  渡していました
4.置く   置きます   置きました  置いています  置いていました
5.滞在する  滞在します  滞在しました  滞在しています  滞在していました
6.信じる  信じます   信じました  信じています  信じていました
7.運ぶ   運びます   運びました  運んでいます  運んでいました
8.見つける  見つけます  見つけました  見つけています  見つけていました
9.探す   探します   探しました  探しています  探していました
10.呼ぶ    呼びます   呼びました  呼んでいます  呼んでいました




1.来る(くる)   (to come)
・あなたは今日のパーティーに来ますか?/Do you come to the party today?
(あなたは きょうの ぱーてぃーに きますか?)

・かのん君は今日は学校に来ていません。/Kanon is not coming to school today.
(かのんくんは きょうは がっこうに きていません。)



2.着く(つく)    (to arrive)
・何時に駅に着くか分かりますか?/Do you know what time you arrive at the station?
(なんじに えきに つくか わかりますか?)

・ちょうど今、駅に着きました。/I just arrived at the station.
(ちょうどいま えきに つきました。)



3.渡す(わたす)   (to pass)
・このチョコレートを彼女に渡して下さい。/Please pass her this chocolate.
(この ちょこれーとを かのじょに わたして ください。)

・そのしょうゆを(わたしに)渡してもらえますか?/Could you pass me that soy sauce?
(そのしょうゆを (わたしに) わたして もらえますか?)



4.置く(おく)     (to put)
・人形を机の上に置く。/Put a doll on a desk.
(にんぎょうを つくえの うえに おく。)

・ここには何も置かないで下さい。/Please do not put anything here.
(ここには なにも おかないで ください。)



5.滞在する(たいざいする)    (to stay)
・日本には、何日間滞在するつもりですか?/How many days are you going to stay in Japan?
(にほんには なんにちかん たいざいする つもりですか?)

・3日間だけ滞在しました。/(I) stayed only 3 days.
(みっかかん だけ たいざい しました。)



6.信じる(しんじる)    (to believe)
・自分の目が信じられません!/I can't believe my eyes!
(じぶんのめが しんじられません!)

・娘はまだサンタクロースを信じている。/(My) daughter is still believing Santa Claus.
(むすめは まだ さんたくろーすを しんじている。



7.運ぶ(はこぶ)    (to carry)
・重い箱を運ぶ。/Carry heavy box.
(おもい はこを はこぶ。)

・あの箱も運んで下さい。/Please carry that box as well.
(あのはこも はこんでください。)



8.見つける(みつける)    (to find)
・何を見つけたのですか?/What did you find?
(なにを みつけた のですか?)

・公園で黄色いネコを見つけました。/(I) found a yellow cat in the park.
(こうえんで きいろい ねこを みつけました。)



9.探す(さがす)    (to look for)
・何を探しているのですか?/What are you looking for?
(なにを さがして いるのですか?)

・青いネコを探しています。/(I am) looking for a blue cat.
(あおい ねこを さがしています。)



10.呼ぶ(よぶ)    (to call)
・私の事は先生と呼んでください。/Please call me teacher.
(わたしのことは せんせいと よんで ください。)

・これは日本語で何と呼ばれていますか?/What is this called in Japanese?
(これは にほんごで なんと よばれて いますか?)




Exercises.
・I am looking for my cat.        私は、私のネコを(    )います。
・I found my cat.            私のネコを(    )ました。
・I believe that you can do it.       わたしはあなたができると(   )います。
・Please carry this box as well.      この箱も(    )ください。
・How many days are you going to stay in Tokyo. 何日間、東京に(   )つもりですか?
・Please do not put anyting on a desk.   机の上には何も(   )ください。
・She doesn't come here today.      彼女は今日ここには(   )。
・I just arrived at the airport.       ちょうど空港に(    )。
・Could you please pass me salt and pepper.   塩とコショウ を(   )もらえますか?
・What is this called in Japanese?    これは日本語で何と(   )いますか?




Do you wanna practice more????
Please post your sentence on HelloTalk! :)
Or If you want me to correct your sentence plz send it to me :)
I hope my blog helps you guys.
Thanks.
Peace.











Answers.
・I am looking for my cat.        私は、私のネコを( 探して )います。
・I found my cat.            私のネコを( 見つけ )ました。
・I believe that you can do it.       わたしはあなたができると( 信じて )います。
・Please carry this box as well.      この箱も( 運んで )ください。
・How many days are you going to stay in Tokyo. 何日間、東京に( 滞在する )つもりですか?
・Please do not put anyting on a desk.   机の上には何も( 置かないで )ください。
・She doesn't come here today.      彼女は今日ここには( 来ません )。
・I just arrived at the airport.       ちょうど空港に( 着きました )。
・Could you please pass me salt and pepper.   塩とコショウ を( 渡して )もらえますか?
・What is this called in Japanese?    これは日本語で何と( 呼ばれて )いますか?








Kanji Practice Sheets Download.

Kanji Practice Sheets. Download here:  JLPT N4 Level ↓ #27 #26