Monday 23 April 2018

Let's learn Particle 「も」!

Hello guys!
How are you doing?
I have a lot of things to do!
Cuz I wanna study, go to shopping, travel, watch Anime, and so on!
And I want money too!!



 皆さんこんにちは!
元気ですか?
私はやることがいっぱいです!
だって、勉強したいし、お買い物にも行きたいし、旅行もしたいし、アニメも見たいし、他にもいろいろ!
あと、お金も欲しい!!
え?あなたも?(´・ω・)


So in this lesson, we'll learn how to use ''も'' and how it works.

・Basically も is used when referring about more than two things.

/同様に as well/also/too
・私はこれと、あれ''も''好きです。
I like this one and that one as well.
 ・私は日本語を話します。私は英語''も''話します。
I speak Japanese. I speak English as well.
 ・このかばんは重いです。この箱''も''重いです。
This bag is heavy. This box is also heavy.
 ・私は先生です。彼''も''先生です。
I am a teacher. He is also a teacher.
 ・わたし''も''そう思います。
I think so too.
・わたし''も''!
Me too. So do I. So am I. Me either. Me neither.


/強調       emphasise
 *If you say ''も'' after amount of something you can emphasise that number.
・I spent 50,000 yen in 2 weeks.
 二週間で5万円''も''使った。
・It took 3 months to learn Kanji.
漢字を学習するのに3か月''も''かかった。



(/そのうえ、また、さらに furthermore,moreover, besides
*For advanced level
・I had my bike stolen, and moreover I lost my wallet.
自転車が盗まれたうえ、私は財布''も''無くした。)



それでは練習問題''も''やってみましょう!
Let's do some exercises as well!
Please fill in the blanks below.
・私(  )先生です。となりの彼女(  )先生です。/I'am a teacher. She next to me is also a teacher.
・かのん君(  )日本人なので日本語を話しますが、英語(  )話せます。/Kanon is japanese so he speaks Japanese but He speaks English as well.
・かのん君(  )雨の日はつまらない(  )言いました。私(  )そう思います。/Kanon said that rainy day is boring. I think so too.
・私の右にいる人(  )口が臭いですが、左にいる人(  )口が臭いです。/Person who is on my right has bad breath and person who is on my left has also has bad breath.
・私(  )貧乏ですが、彼女(  )お金持ちです。/I am poor, but she is rich.
・かのん君(  )朝ご飯におにぎり(  )10個(  )食べた。/Kanon has had 10 riceballs for breakfirst.


How was today's lesson?

I think that we should concentrate just one grammar thing rather than learn many things at the same timme.
Do you think so too?
今日のレッスンはどうでした?
私は一度に多くの事を学ぶより''も''、一つの文法に集中した方がいいと思います。
あなた''も''そう思いますか?


I'll call it a day.
Please let me know how today's lesson was. :)
Thanks.
Peace.








Answers.
・私( は )先生です。となりの彼女( も )先生です。/I'am a teacher. She next to me is also a teacher.
・かのん君( は )日本人なので日本語を話しますが、英語( も )話せます。/Kanon is japanese so he speaks Japanese but He speaks English as well.
・かのん君( はorが )雨の日はつまらない( と )言いました。私( も )そう思います。/Kanon said that rainy day is boring. I think so too.
・私の右にいる人( は )口が臭いですが、左にいる人( も )口が臭いです。/Person who is on my right has bad breath and person who is on my left has also has bad breath.
・私( は )貧乏ですが、彼女( は )お金持ちです。/I am poor, but she is rich.
・かのん君( は )朝ご飯におにぎり( を )10個( も )食べた。/Kanon has had 10 riceballs for breakfirst.


Kanji Practice Sheets Download.

Kanji Practice Sheets. Download here:  JLPT N4 Level ↓ #27 #26