Thursday 24 May 2018

#Common verbs 21 ~ 30

Hello!!!
Did you check my previous post '100 common japanese verbs?
100 Common verbs
Since you expand your vocabulary you wanna use them, don't you?
In these posts, I'm gonna give you some example sentences and exercises using verbs from previous my post.
Let's practice together :)





    21.to think         考える(kangaeru) 
    22.to go out             出る(deru)
    23.to return, go back      戻る(modoru)
    24.to take           取る(toru)
    25.to drink            飲む(nomu)
    26.to live         住む(sumu)
    27.to feel         感じる(kanjiru)
    28.to count         数える(kazoeru)
    29.to start, begin      始める(hajimeru)
    30.to wait           待つ(matsu)




 ・Conjugation table
   活用
conjugation
動詞の原形 現在形  過去形  現在進行形 過去進行形
infinitive  present tense  past tense  continuous  past continuous
21.考える   考えます   考えました  考えています  考えていました
22.出る    出ます    出ました   出ています   出ていました
23.戻る    戻ります   戻りました  戻っています  戻っていました
24.取る    取ります   取りました  取っています  取っていました
25.飲む    飲みます   飲みました  飲んでいます  飲んでいました
26.住む    住みます   住みました  住んでいます  住んでいました
27.感じる   感じます   感じました  感じています  感じていました
28.数える   数えます   数えました  数えています  数えていました
29.始める   始めます   始めました  始めています  始めていました
30.待つ       待ちます   待ちました  待っています  待っていました



21.考える(かんがえる)   (to think)
・何を考えているのですか?/What are you thinking? 
(なにを かんがえて いるのですか?)

・いつもあなたの事を考えています。/I'm always thinking about you.
 (いつも あなたのことを かんがえています。)
 *いつも[adv] always


22.出る(でる)                   (to go out)
・部屋から出る。/Go out of my room.
(へやから でる。) 
*部屋(へや)[n] room

・今日は授業に出ませんでした。/I didn't attend the class today.
(きょうは じゅぎょうに でませんでした。)
*授業(じゅぎょう)[n] class, lesson


23.戻る(もどる)               (to return)
・5時までに戻ります。/I'll return/come/be back by 5 o'clock.
(ごじ までに もどります。)
 
・ 昔の習慣に戻る。/Return to the old customes.
(むかしの しゅうかんに もどる。)
 *昔の(むかしの)[adj] old
   習慣(しゅうかん)[n] custome, habit


24.取る(とる)                   (to take)
・あれを取ってくれますか?/Can you take me that one.
(あれ を とってくれますか?)

・コピーを取る。/Take a copy.
(こぴーを とる。)


25.飲む(のむ)                   (to drink)
・20歳未満は、ビールを飲んではいけません。/Under 20 years old, must not drink (a glass of) beer.
(にじゅっさい みまんは びーるを のんではいけません。)
*20歳未満(にじゅっさいみまん)[n] under the age of 20
In Japan, drinking alcohol under the age of 20 is prohibited by low.
 
・薬を飲む。/Take a medicine.
(くすりを のむ。)
*薬(くすり)[n] medicine
*In Japanese, we say 薬を''飲む'' as ''Take a medicine''.

 
26.住む(すむ)                   (to live)
・私は、日本に住んでいます。/I'm living in Japan.
 (わたしは、にほんに すんでいます。)

・どの国に住みたいですか?/In which countries do you wanna live ?
(どのくにに すみたいですか?)


27.感じる(かんじる)       (to feel)
・私は胸に鋭い痛みを感じます。/I feel a sharp pain in my chest.
(わたしは むねに するどい いたみを かんじます。)
*胸(むね)[n] chest
  鋭い(するどい)[adj] sharp
  痛み(いたみ)[n] pain, painful

・私は心に怒りがこみあげるのを感じた。/I felt anger rise in my heart.
(わたしは こころに いかりが こみあげるのを かんじた。)
 *心(こころ)[n] heart
   怒り(いかり)[n] anger


28.数える(かぞえる)       (to count)
・数字を数える。/Count the numbers.
(すうじを かぞえる。)

・羊の群れを数えてください。/Please count the flock of sheep.
 (ひつじのむれを かぞえてください。)
*羊の群れ(ひつじのむれ)[n] a flock of sheep
 

29.始める(はじめる)       (to start)
 ・数日前に、日本語の勉強を始めました。/I started learning Japanese a couple of days ago.
(すうじつまえに、にほんごの べんきょうを はじめました。)
*数日前(すうじつまえ)[adv] a couple of day ago
 
・彼らはすでに移動し始めています。/They're already starting to move.
 (かれらは すでに いどうし はじめています。)


30.待つ(まつ)                   (to wait)
・ちょっと待ってください!/Please wait (a minute/second)!
(ちょっと まってください!)

・私は彼女のことを真夜中まで待ちました。/I waited for her till midnight.
(わたしは かのじょのことを まよなかまで まちました。)
*真夜中(まよなか)[n] midnight



Exercises.
日本語の勉強を( はじめ )ました。/I started learning Japanese.
数字を( かぞえる )。/Count the numbers.
私は背中に痛みを( かんじ )ます。/I feel a pain on my back.
私は、日本に( すんで )います。/I'm living in Japan.
ビールを( のむ )。/Drink (a glass of) beer.
今日は授業に( でません )でした。/I didn't attend the class today.
いつもあなたの事を( かんがえて )います。/I'm always thinking about you. 
ちょっと( まって )ください!/Please wait (a minute/second)!
あれを( とって )くれますか?/Can you take me that one.
5時までに( もどり )ます。/I'll return/come/be back by 5 o'clock.






 

Do you wanna practice more????
Please post your sentence on HelloTalk! :)
Or If you want me to correct your sentence plz send it to me :)
I hope my blog helps you guys.
Thanks.
Peace.










Answers.
日本語の勉強を( 始め )ました。/I started learning Japanese.
数字を( 数える )。/Count the numbers.
私は背中に痛みを( 感じ )ます。/I feel a pain on my back.
私は、日本に( 住んで )います。/I'm living in Japan.
ビールを( 飲む )。/Drink (a glass of) beer.
今日は授業に( 出ません )でした。/I didn't attend the class today.
いつもあなたの事を( 考えて )います。/I'm always thinking about you. 
ちょっと( 待って )ください!/Please wait (a minute/second)!
あれを( 取って )くれますか?/Can you take me that one.
5時までに( 戻り )ます。/I'll return/come/be back by 5 o'clock.







Kanji Practice Sheets Download.

Kanji Practice Sheets. Download here:  JLPT N4 Level ↓ #27 #26